České Švýcarsko na kolech s dětmi – report z cest + podrobný itinerář

Aktivní maminky s dětičkami poprvé vyrazily společně na kolech 🚴🚴🚴 a to na průzkum Česko saského Švýcarska. Tento národní park je pro děti trhák, tolik hřišť a lákadel pro ně. Krajina taktéž nádherná. My jsme toho stihly opět nějak moc. Mrkněte níže na náš itinerář, kterým se můžete inspirovat.

Den 1 příjezd: ubytování v Trapani house & camp, postavení stanů, seznamovací akce v hospodě za deště ⛺

Den 2: Cyklo výlet na zvířátka, pumprampu, biotop, rozhlednu Janov a vystoupení v indiánské vesničce Rosehill. Pěší varianta výlet na Pravčickou bránu🚴🐗🦤🐑🏖️🦆🚲.

Cílem dne bylo seznámit se s okolím Růžové, které je plné zajímavých dětských prvků. Zkusili jsme si také na trase kolik km jsme schopní ujet s dětmi, jaký terén a kopce ještě zvládneme, kdo si poradí i s přejezdem po silnici a kdo musí vyhledávat pouze cyklo. Začali jsme trasu návštěvou Mydlárny Rubens, která byla pondělky sice zavřena, ale zase jsme si prohlídli všechny zvířátka, která v okolí mydlárny najdete. Dále jsme se vydali po nové cyklo až k dětské pump rampě, odkud bylo těžké děti dostat 🙂 Někteří to projížděli na kole, někteří rampu sbíhali bez kola. Určitě zde doporučuji zastávku. Následně jsme projeli podél lesa až do osady Nový svět a zamířili k biotopu. Zde se můžete občerstvit v místním kiosku zmrzkou, polévkou nebo párkem v rohlíku a vykoupat se v čistém biotopu.

Po pauzičce jsme se rozdelili. Jezdci začátečníci a ti co šli pěšky se vydali zpět do Růžové přes Petřínskou stezku (naučná stezka pro děti v lese). Největší skupina průměrných jezdců vyjela směr Arnoltice a po silnici vyšlapala kopec k janovské rozhledně. V Janově u rozhledny jsem zastavili v bezva restauraci Devítka, která svým dětským hřištěm a kolotočem potěší všechny děti i rodiče. No a skupina pokročilých, kteří se chtěli dát do těla si trasu ještě prodloužili o 8 km zajížďku na skalní vyhlídku Belveder.

V 16 hodin jsme měli všichni zase sraz v Indiánské vesničce Rosehill, kde jsme měli domluvené senzační vystoupení indiánů. Čekala jsem 1 taneček, nakonec z toho byla hodinová prohlídka vesničky, ukázka indiánských hraček, oblečení, produktu, pak ty písně a tance. Děti lovily rybičky, malovaly si indiánské čelenky, hráli na bubínek a vlastně jsme je tam odsud nemohli ani dostat 👌

Večer ještě plní síly společně užíváme zahrady. Děti si hrají, my grilujeme a sdílíme zážitky a zkušenosti u táboráčku.

Den 3) Cyklo výlet Labskou stezkou z Hřenska do Bad Schandou, jízda převozem, někdo kolo někdo brusle, návštěva krásného hřiště po cestě v Krippenu. Pěší skupinka výlet do soutěsky Hřensko na lodičky a návštěva Rysí stezky pro děti na Mezní louce. Večer koupání v biotopu.🚣🚴

Ráno jsme se přemístili autem do Hřenska, kde jsme se opět rozdělili na cyklisty a turisty. Cyklisti s 1 inline bruslařem se vydali Labskou stezkou. Nejdříve převozem na druhou stranu a pak 6 km na hřiště do Krippenu, které je skvělé umístěno u vody. Následně jsme jeli ještě o 4 km dál a přejeli jsme teď už po mostu zpět Labe do městečka Bad Schandou. Zde začal lov oběda. Když byli všichni nasyceni vydali jsme se zpět do Hřenska. Každou cestu jsme tedy vyzkoušeli jinou stranu Labe, což byl úžasný nápad. Na levém břehu řeku chybí asi 1km cyklostezky v části před mostem Bad Schandau. Je tu alespoň široký chodní. Poslední 3km před mostem také není vhodný povrch pro inliny. Na pravém břehu je to zase pro nás poslední 2km dlouhý úsek ze Schony do Hřenska, kde musíte jet po kraji silnice. To jsme ale hravě zvládli a krása krajiny s množstvím herních prvků nám to po cestě vynahradila.

Naše turistická část skupiny se vydala do Tiché Soutěsky ve Hřensku. Výlet je až na poslední část jednoduchý, sjízdný kočárkem (pokud se vracíte tou samou cestou zpět). Pokud chcete vylézt na Meznou a nazpět jet dětským turistickým vláčkem nebo autobusem, nechte raději kočárek doma. Děti budou jistě nadšeny z lodiček a myslím, že dospělá také. Převozce vždy vypráví spoustu příběhů a udělá jízdu záživnou a zajímavou. Možná bych příště doporučila výlet otočit. Zaparkovat na Mezné, sejít dolů, pak projít Tichou soutěskou a z Hřenska chytnout tranport zpět nahoru na Meznou. Holky jsou ale trvďačky a zvládly i tu nekočárkovou trasu kočár vytáhnout s pomocí kolemjdoucích. Takže se ničeho nebojte, všechno jde 🙂

Cestou domů z Hřenska bych doporučila nevynechat Rysí stezku (1.5km dlouho naučnou stezku pro děti plnou dětských prvků) a super hřiště ve tvaru Pravčické brány na Mezní Louce. Na nás bylo hrozné vedro, tak jsme se přesunuli k biotopu Nový svět a tam se schladili ve vodě a pivčem. Večer se přesuneme do místa našeho ubytování, děti si hrají na zahradě a my klábosíme u vínka.

Den 4) Návštěva mydlárny Rubens, Stará hospoda Doubice, Kyjovské údolí

Tušili jsme, že ráno může pršet, tak jsme na dopoledne vymysleli suchý program. Zašli jsme do mýdlárny Rubens v Růžové. Je to ojedinělý obchůdek, kde vyrábí nádherné dárkové a kosmetické produkty z mýdel. (soli, šampony, olejíčky z bylinek atd.). Přes prázdniny a jinak na objednávku jsou tu tvořivé dílničky, kde si naše holčičky vyrobily vlastní mýdlíčka. Asistují Vám u toho 2 zkušené slečny, takže vyrobené produkty byly vážně na výstavku. Tatínci a děti co nechtejí vyrábět zase můžou počkat venku, kde je plážový bar s pískovištěm. Před obchůdkem si také můžete vyzkoušet hmatový (bosý) chodník.

Na druhou dopolední část dne se přesuneme auty do Staré hospody s dřevěnými sochami v Doubici. Cesta trvá asi 30 min, tak se děti po cestě vyspí a dospávají na parkovišti. Když vstanou žasnou úžasem kolik je kolem hospody soch, labirintů, domečků a jiných dřevěných výtvorů pro děti. Navíc v hospodě výborně vaří, takže se posilníme před cestou.

Počasí už se vybralo a my startujeme z Kyjova (kdo chce už z Doubice) podél potoka v Kyjovském údolí. Cesta je jednoduchá, krásná, vhodná pro děti začátečníky i vozíky a měří 5.5 km do Zadní Doubice. Tam jsme si udělali pauzu, šli sbírat borůvky a prozkoumat jeskyňku. Po cestě nazpět vyprávíme dětem přiběh o loupěžnících a pokladu. Prokládáme cyklo výlet turistickou vsuvkou do jeskyně Klenotnice. Tam přichází nejkrásnější chvále dne a to když děti hromadně najdou poklad 🎁🚴

Den 5) Cyklo nebo pěší výlet z Jetřichovic do Dolského mlýna.

Poslední den před odjezdem se největší část výpravy vydává do Dolského Mlýna – místa, kde se natáčelo mnoho pohádek. Parkujeme v Jetřichovicích přímo u začátku turistické stezky k mlýnu. N2kdo jede na kole, někdo pěšky. Cesta je jen 2.7km dlouhá jedním směrem. Druhá mini skupinka navštěvuje Pravčickou bránu a třetí skupina adrenalinových milovníků se vydává zdolat ferratu ve vesničce Srbská Kamenice.🚴🧗

Zažily jsme toho moc moc moc, děti budou mít na co vzpomínat 💞 Pokud se chceš přidat nebo najít kámošku na cesty s dětmi i ty, mrkni do skupiny 👉 Active moms & kids 👈🚴

Zajímá tě co dál plánujeme? Mrkni 👉 Plánované akce 👈 Aktuálně máme 2 volné pokoje na Anglicky mluvící akci v Krkonoších 👌